Strefa Rodzica

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

MENU OBIADOWE - stołówka szkolna

Wypożyczalnia rowerów trójkołowych

Regulamin, dokumenty, informacje... Więcej

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Statystyki

Odsłon artykułów:
2157835

Odwiedza nas 30 gości oraz 0 użytkowników.

Dogoterapia

Dogoterapia/ kynoterapia to jedna z form wspomagania rehabilitacji i leczenia osób z niepełnosprawnościami poprzez ćwiczenia
z odpowiednio przeszkolonym psem prowadzona przez wykwalifikowanego dogoterapeutę. Zwierzę daje wiele radości uśmiechu. Dzięki obecności psa, osoby z niepełnosprawnością często zapominają o swoich ograniczeniach i dysfunkcjach. Zajęcia poprawiają komunikację, wzbogacają słownictwo i mowę. Przełamują leki, rozwijają funkcje poznawcze, stymulują zmysły oraz ćwiczą koncentrację, koordynację ruchów i orientację przestrzenną. Zajęcia z psem budują poczucie własnej wartości, pewności siebie. Wpływają na stan emocjonalny, łagodzą stres i samotność. Zajęcia z psem uczą samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa.

Dogoterapia wpływa na kilka obszarów rozwoju:

  • samodzielność( celem terapii jest rozwijanie czynności samoobsługowych)
  • rozwój motoryczny (celem terapii jest rozwijanie precyzji ruchów rąk oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej)
  • rozwój poznawczy(celem jest rozwijanie percepcji wzrokowo-przestrzennej, rozwijanie świadomości przestrzennej, uczenie orientacji oraz nabywanie nowych umiejętności)
  • rozwój społeczno- emocjonalny(celem terapii jest kształtowanie wrażliwości, odporności emocjonalnej, rozwijanie umiejętności społecznych, tolerancji oraz komunikacji)
  • rozwój mowy analizy i syntezy słuchowej oraz słuchu fonemowego (celem terapii jest rozwijanie mowy)
  • rozwój umiejętności szkolnych(celem terapii jest wspieranie rozwoju umiejętności szkolnych, pomoc w nauce)

W naszej placówce w zajęciach z udziałem psa uczestniczą dzieci, młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym, głębokim oraz niepełnosprawnością sprzężoną.

Dogoterapia w Zespole Szkół nr 3 we Włocławku prowadzona jest od 2000 roku. Pierwszym psem terapeutycznym była czarna Nowofundlandka Rafa, która pracowała pod czujnym okiem dogoterapeuty Ewy Grabowskiej. W 2001 roku do Rafy dołączyła jej córka Astra. Początkowo zajęcia prowadzone były na zasadzie wolontariatu. Od września 2004 r zajęcia z psem na stałe zagościły w planie ZS nr 3. Od września 2008 r do pracy dołączyła Nowofundlandka Baszira. Ukochanym psem przez dzieci, który pracował
do końca roku szkolnego 2018/2019 był pudel Laki.

W roku szkolnym 2016/2017 kolejnym psem terapeutycznym została czarna labradorka Tosia oraz czekoladowy przedstawiciel tej samej rasy Carlos. Psy pracują razem z dogoterapeutą Ingą Frąckiewicz. Zajęcia prowadzone są z młodzieżą. Z początkiem roku szkolnego 2019/2020 w pracy labradorom pomaga kolejny pies rasy cavalier king - Valentina.
W tym samym roku szkolnym do pracy stawiła się Mona przedstawiciel rasy golden retriever, razem z dogoterapeutą Joanną Mokras.

  • IMG_3626
  • IMG_3717
  • IMG_3767
  • IMG_3824
  • IMG_3829
  • P1010012
  • P1010099
  • P1010164
  • P1010287
  • P1010602
  • P1010617
  • P1010627
  • P1010780
  • P1010812
  • P1010872
  • P1010908
  • 1
  • 10
  • 12
  • 15
  • 16
  • 17
  • 4
  • 5
  • 52807414_553083878434680_6990456790643113984_n
  • 53048606_623516408078219_6193500079584706560_n
  • 6
  • 62541038_348611325850800_5888965487886336000_n
  • 64416208_688773611563680_8000046191381315584_n
  • 65010950_1041456586042963_8094334978524971008_n
  • 69660579_408517549856368_5288396427020468224_n
  • 7
  • 71319811_697671780713278_5215064786768756736_n
  • 71373555_519252515559477_424026079431229440_n
  • 71381798_395824431094919_3565715865280184320_n
  • 71463495_2156746814430433_1498651571477544960_n
  • 71669669_667887630365423_7883451049204252672_n
  • 8
  • 9
  • IMG_3626(1)